Dieta: Svorio metimas 5 dalis

MAŽINKITE PORCIJAS.
Apgaukite savo akis ir įsivaizduokite, kad gaunate daug maisto: valgymo metu makaronus įdėkite į mažesnę lėkštelę ar dubenėlį, o ne į milžinišką makaronų dubenį.

GERKITE DAUG SKYSČIŲ – YPAČ VANDENS.
Daug gerkite vandens. Galite rinktis mineralinį ar sodos vandenį. Skysčiai numalšina troškulį ir sumažina apetitą. Vaisių sultis gerti sveika, tačiau gaunama daug kalorijų ir mažai skaidulų. Galite gerti kavą ir arbatą. Tačiau, jei geriate ją su cukrumi ar pienu, rinkitės nugriebtą pieną ir dirbtinius saldiklius. Ypatingomis progomis leiskite sau išgerti vyno ar alaus, tačiau žinokite, kad viena taurė prideda apie 500 kJ.

NESIVARŽYKITE.
Leiskite sau kartkartėmis suvalgyti nedidelę mėgstamo, daug kalorijų turinčio maisto porciją, kad dietos laikymasis nesibaigtų persivalgymu.

STEBĖKITE SAVE VEIDRODYJE.
Daugelis dietos besilaikančių žmonių savo sumažėjusį svorį nori matyti ant svarstyklių. Tačiau atsiminkite, kad sportuodami ir taip netekdami riebalų stiprinate raumenis, tad jūsų svoris kurį laiką gali išlikti toks pat. Taigi nepasitikėkite vien svarstyklėmis, o veidrodyje įvertinkite savo išvaizdą, drabužių dydį, energiją ir patikrinkite diržo skylutes.

NEPASNINKAUKITE.
Pasninkavimas, netgi geriant daug vandens, gali būti labai pavojingas. Gali sumažėti kraujo spaudimas ir sutrikti širdies veikla. Vėl pradėjus valgyti pasninko metu numestas svoris retai būna išlaikomas.

Nedideli riebalų kiekiai padeda laikytis dietos
Harvardo universiteto medicinos fakulteto mokslininkai kartu su Brighamo Moterų ligonine Bostone tyrinėjo dviejų skirtingų dietų besilaikančius žmones, kurie norėjo numesti svorio. Abejose dietose buvo vienodas kalorijų skaičius, tačiau vienoje – mažai riebalų, o kitoje – daugiau mononesočiųjų riebalų (alyvuogių aliejaus, rapsų aliejaus, žemės riešutų ir kitų riešutų). Paaiškėjo, kad tie, kurių racione buvo daugiau riebalų (45-60 g kasdien), galėjo laikytis dietos ilgiau, ir jiems geriau sekėsi išlaikyti sumažėjusį svorį.