Mityba energijai padidinti (2 dalis)

© Nuotrauka kopijuota iš holabirdsports.com

7 Strategijos, kaip gauti daugiau energijos iš maisto

Šios strategijos sulaužo daugelį plačiai visuomenėje paplitusių taisyklių, pavyzdžiui: „angliavandeniai yra blogai“, „užkandžiavimams – „ne!“, „cukrus yra puikus stimuliatorius“. Šie septyni paprasti žingsniai atves jus į teisingą kelią.

1. Valgykite pusryčius.

Pusryčiai sustiprins jus visai dienai: papildys organizmą energija po nakties poilsio, būsite energingi ir budrūs fiziškai bei psichiškai. Pusryčiai sustiprina mokymosi ir fizinio aktyvumo galimybes ir yra labai svarbus tiek suaugusiems, tiek vaikams. Negavęs pusryčių organizmas dirba „tuščiomis“.

2. Užtektinai vartokite daug geležies turinčio maisto produktų.

Ferodeficitinė anemija yra vienas labiausiai paplitusių mitybos sutrikimų. Geležis itin reikalinga gaminant hemoglobiną (pagrindinį raudonųjų kraujo kūnelių komponentą). Jis nuneša deguonį į organizmo ląsteles, kur yra panaudojamas energijai gaminti ir pagrindinėms medžiagų įsisavinimo funkcijoms atlikti. Jeigu sumažėja geležies atsargos raudonieji kraujo kūneliai nebegali tiekti deguonies į ląsteles. Geležies stokos pasekmės yra nuovargis, mažas energijos kiekis, negebėjimas susikaupti. Geriausias geležies šaltinis yra austrės, midijos, raudona mėsa, geležimi papildyti grūdų produktai ir neskaidytų grūdų duona, džiovinti vaisiai, žalios lapinės daržovės, riešutai.
Valgydami maistą, kuriame gausu vitamino C, galite padėti savo organizmui įsisavinti negyvulinės kilmės geležį. Pavyzdžiui padidinti geležies įsisavinimą iš geležimi papildytų produktų (tarkime, iš kvietinių sausainių), kartu suvalgykite braški ar bananų arba išgerkite stiklinę apelsinų sulčių.

3. Rinkitės kompleksinius angliavandenius.

Angliavandeniai, kurių yra duonoje, grūduose, vaisiuose, saldumynuose, suvirškinami ir paverčiami paprastuoju cukrumi – gliukoze. Ši suteikia energijos smegenims, raumenims ir kitiems organizmo audiniams. Verta vartoti kompleksinius angliavandenius, kurių yra neskaidytų grūdų duonoje, košėse, krakmoliniuose daržovėse, nes jie įsisavinami palaipsniui ir yra nuolatinis energijos šaltinis organizmui ir smegenims.

4. Nepadauginkite paprastojo cukraus.

Ledinukai ir gaivieji gėrimai gali greitai pakelti energijos kiekį, tačiau po to paprastai seka nuosmukis – jaučiatės dar labiau pavargę nei prieš tai.

5. Per visą dieną dažnai užkąskite.

Dažnai ir negausiai užkandžiaujant per visą dieną cukraus kiekis kraujyje išlieka nepakitęs. Mažas cukraus kiekis kraujyje yra dažna popietinio nuovargio priežastis. Sumuštinis, sriuba, mažos picos, jogurtas su vaisiais ir daržovės užtikrina reikiamą mitybos lygį.

6. Vartokite skysčių.

Kai kuriems žmonėms kasdien reikia išgerti nuo 6 iki 8 stiklinių skysčių, kad nepatirtų dehidratacijos. Jeigu sportuojate, skysčių jums reikės daugiau. Vanduo reguliuoja kūno temperatūra, į organizmą nuneša maistines medžiagas ir išplauna nereikalingas atliekas. Nuovargis yra vienas lengvos dehidratacijos simptomų.

7. Nepadauginkite kofeino.

Būtina gerai išsimiegoti, kad jaustumėtės žvalūs. Kofeinas yra stimuliatorius, kovojantis su cheminiu junginiu adenozinu, kuris padeda sukelti mieguistumą. Kuo daugiau vartojate kofeino, tuo sunkiau adenozinas gali sukelti saudulį, ir miego kokybė dėl to nukenčia.

Laukite 3 dalies…