Mityba energijai padidinti (1 dalis)

Naujas požiūris

Mūsų aktyviame ir labai įtemptame gyvenime nuovargis ir netgi išsekimas tapo įprastu dalyku. Geriausia išeitis, žinoma, – daugiau miegoti. Tačiau ir tinkama mityba gali aprūpinti organizmą reikiamu energijos kiekiu bei išlaikyti jį per visą dieną.

IŠ KUR GAUNAMA ENERGIJA?

Pagrindinės visų maisto produktų sudedamosios dalys – angliavandeniai, baltymai ir riebalai – yra maistinės medžiagos, kurios jums suteikia kalorijų, o taip pat energijos. Žmogaus organizmas angliavandenius paverčia gliukoze, kuri yra svarbiausias energijos šaltinis. Gliukozė yra kraujo cukrus, kurio kiekis pakyla suvartojus angliavandenių. Cukraus kiekio padidėjimas priverčia kasą išskirti hormoną insuliną, kuris padeda gliukozei patekti į organizmo ląsteles. Ląstelės viduje gliukozė duoda energijos, kuria aprūpinimas visas organizmas. Tam tikras gliukozės kiekis yra paverčiamas gliukogenu ir kaupiamas raumenyse bei kepenyse. Kai cukraus kiekis kraujyje nukrinta, organizmas pasinaudoja kepenyse esančiomis gliukogeno atsargomis. Kai gliukogeno atsargų užtenka, gliukozės perviršis paverčiamas riebalais.
Baltymai taip pat gali būti paverčiami energija, tačiau jie yra mažiau efektyvus energijos šaltinis nei angliavandeniai. Riebalai yra labiausiai koncentruotas kalorijų šaltinis, todėl tai yra gerokai mažiau veiksmingas energijos šaltinis, todėl tai yra gerokai mažiau veiksmingas energijos šaltinis nei angliavandeniai, nes juos suvirškinti ir įsisavinti užtrunka ilgiausiai.
Vitaminai, nepaisant kai kurių tvirtinimų, nesuteikia energijos. Tačiau jie pagerina medžiagų įsisavinimo procesus, kurių metu gaunama energija. Dieta, kurioje gausu daržovių, ankštinių daržovių, vaisių ir neskaidytų grūdų, padeda gauti reikalingų vitaminų ir mineralų. Suvalgius vaisių, gaunama cukrų, kurie taip pat paverčiami energija.