OMEGA-3 RIEBALŲ RŪGŠTYS – KAS TAI?

Omega-3 riebalų rūgštys – tai ne tik būtini maisto papildai sportuojantiems, tačiau net ir nesportuojančiam žmogui reikalingas elementas. Šiame straipsnyje pabandysime paaiškinti kas tai yra omega riebalų rūgštys, kokią funkciją jos atlieka, kam jos reikalingos bei kokiomis dozėmis šios riebalų rūgštys turėtų būti vartojamos.
Omega-3 riebalų rūgštys – tai polinesočiosios riebalų rūgštys, kurių organizmas negali pats pasigaminti ir kurias mes galima gauti tik su maistu ar maisto papildu. Būtent dėl šios priežasties omega-3 riebalų rūgštys yra vadinamos nepakeičiamomis. Omega-3 riebalų rūgščių galime rasti lašišoje, skumbrėje, tune, linų sėklose, kivi ar graikiniuose riešutuose. Omega-3 riebalų grupei priklauso alfa linoleno (ALA), eikozapentaeno (EPA) bei dokozaheksaeno (DHA) rūgštys. Paprastai tariant, būtent šios rūgštys yra veikliosios medžiagos ir būtent į šių veikliųjų medžiagių kiekį klientas turėtų atkreipti dėmesį rinkdamasis omega-3 riebalų rūgščių turintį produktą.
Remiantis įvairiais moksliniais tyrimais prieitos išvados, jos omega rūgštys veikia širdies, kraujagyslių, smegenų bei nervų sistemos būklę. Tais pačiais moksliniais tyrimais prieitos išvados, jog pakankamas omega-3 riebalų rūgščių kiekis pagerina bendrą širdies ir kraujagyslių veiklą bei sumažina tikimybę susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, o taip pat mažina ir su šiomis ligomis susijusį mirštamumo dažnį. Taip pat omega-3 riebalų rūgštys gali pagelbėti sureguliuoti cholesterolio kiekį žmogaus organizme bei tuo pačiu pagerinti kraujo cirkuliaciją. Toks omega-3 rūgščių teigiamas poveikis nėra „laužtas iš piršto“, nes pastarųjų naudą jau spėjo pripažinti ir tokios oficialios institucijos kaip Jungtinių Amerikos Valstijų Maisto ir Vaistų Administracija (USFDA). Taip pat omega-3 riebalų rūgštys veikia ir smegenų sveikatą bei pagrindines smegenų funkcijas. Tyrimai parodė, jog omega-3 riebalų rūgštys gali pagerinti nuotaiką bei atitinkamai padėti išgydyti įvairius nuotaikos sutrikimus, taip pat pagerinti smegenų ląstelių membranos vientisumą ar pastarųjų ląstelių augimą bei vystymąsi. Paprastai tariant, taip yra dėl to, jog net 8 procentus visos žmogaus smegenų masės sudaro omega-3 riebalų rūgštys.
Omega-3 riebalų rūgštys yra būtinos žmogaus mitybai bei minimalus suvartojamas rūgščių kiekis vyrams yra 1,6 gramo, tuo tarpu moterims – 1,1 gramo. Visgi, tokie omega-3 riebalų rūgščių kiekiai yra siūlomi gydant jau esamus dėl šių rūgščių nepakankamumo atsiradusius sutrikimus. Vartodami omega-3 riebalų rūgštis profilaktiškai, remkitės atitinkamo produkto gamintojų rekomendacijomis ar pasitarkite su savo gydytoju.
Remiantis įvairiais moksliniais tyrimais bei praktika, tampa akivaizdu, jog omega-3 riebalų rūgštys gali padėti išspręsti itin dažnai žmones kankinančias sveikatos problemas. Negana to, profilaktiškai papildyti organizmą šiomis rūgštimis yra itin naudinga – taip užkertamas kelias galimiems sutrikimams. Nenuostabu, jog gauti reikiamą kiekį omega-3 riebalų rūgščių iš maisto yra sudėtinga – pavyzdžiui, reikia suvalgyti itin daug žuvies. Taigi, galite be jokios baimės rinktis omega-3 rūgščių turinčius maisto papildus – jie be abejonės nėra kenksmingi dėl savo natūralaus išgavimo būdo (išgaunama iš žuvų taukų). Omega-3 riebalų rūgščių trūkumas yra siejamas su tokiais simptomais kaip širdies ir kraujagyslių sutrikimai, senėjimas, širdies ligos, padidėjęs kraujospūdis, žvynelinė, prostatos vėžys, šizofrenija, protinės ligos, regėjimo sutrikimai, depresija ir kt. Tyrimas, tiriantis vaikų ir omega-3 riebalų rūgščių poveikį jų organizmams, priėjo išvados, jog nepakankamas riebalų rūgščių kiekis vaikystėje priveda prie prastos sveikatos vystymosi. Taigi, jeigu norite būti sveikesniais – nepamirškite reguliariai vartoti omega-3 riebalų rūgštis!

Šaltinis: http://www.bodybuilding.com/fun/southfacts_omega3.htm

http://aluvesto.lt/produktai/sulankstomos-duru-sistemos/