Skaidulos (2 dalis)

© Nuotrauka Kopijuota iš gracilus.com

MITYBOS ŠALTINIAI

Daugiausia maistinių skaidulų gauname su neskaldytų grūdų košėmis, grūdais, vaisiais, daržovėmis, džiovintomis pupelėmis, žirniais bei kitomis ankštinėmis daržovėmis, riešutais ir sėklomis. Perdirbimo proceso metu išorinis grūdo sluoksnis yra pašalinamas, o jame yra daugiausia skaidulų. Tai paaiškina, kodėl rupių miltų produktai, pavyzdžiui, rudieji ryžiai ar duona iš tokių miltų, yra puikus skaidulų šaltinis.
Skaidulos skirstomos į dvi dideles kategorijas: tirpios ir netirpios. Daugelyje augalų yra abiejų rūšių skaidulų, tačiau kai kuriuose produktuose vienų yra daugiau nei kitų. Tirpios skaidulos tirpsta vandenyje ir tampa gličios. Tokių skaidulų yra lęšiuose, ankštinėse daržovėse, avižų dribsniuose, avižiniuose dribsniuose, smiltyniniuose gysločiuose, miežiuose ir daug pektino turinčiuose vaisiuose: obuoliuose, kriaušėse, braškėse ir citrininiuose vaisiuose. Netirpios skaidulos netirpsta ir perėjusios virškinamuoju traktu lieka jo stipriai nepaveiktos. Jų yra kviečių sėlenose, neskaldytų kviečių produktuose, ruduosiuose ryžiuose, vaisiuose ir daržovėse: morkose, brokoliuose ir žirneliuose.

VARTOKITE DAUGIAU SKAIDULŲ

Valgykite neskaldytų grūdų košes ir duoną, makaronus iš nesijotų miltų ir ruduosius ryžius.

Kasdien suvalgykite bent 2 porcijas vaisių ir 5 porcijas daržovių. Jeigu įmanoma, juos valgykite su odele.

Valgykite pusryčius – tai geriausias metas gauti skaidulų visai dienai. Kartu su daug skaidulų turinčiomis košėmis, nesijotų miltų skrebučiais, šviežiais ir džiovintais vaisiais siekite jų suvalgyti apie 10 g.

Valgykite daugiau salotų, į jas pridėkite riešutų, sėklų ar šviežių pupelių.

Pasimėgaukite kepiniais iš neskaldytų grūdų. Rinkitės kepinius, kurie pagaminti iš nesijotų miltų, sėlenų, avižų, razinų ir sezamų sėklų.