Skaidulos (1 dalis)

NAUDA

PADEDA KONTROLIUOTI SVORĮ.
MAŽINA ŽARNYNO VĖŽIO RIZIKĄ.
TIRPIOS SKAIDULOS ATLIEKA SVARBŲ VAIDMENĮ MAŽINANT PAKILUSĮ CHOLESTEROLIO KIEKĮ KRAUJYJE.

TRŪKUMAI

PER DIDELIS KIEKIS SKAIDULŲ, GAUNAMŲ SU NEAPDOROTOMIS SĖLENOMIS, GALI SUKELTI VIRŠKINAMOJO TRAKTO PROBLEMAS.
PERNELYG GAUSUS SKAIDULŲ VARTOJIMAS GALI SUTRIKDYTI GELEŽIES, CINKO IR KITŲ MINERALŲ ĮSISAVINIMĄ.

Maistinės skaidulos (kadaise vadintos rupiuoju maistu) yra nevirškinamos augalinio maisto sudedamosios dalys. Skaidulų poveikis žinomas jau nuo biblinių laikų, tačiau tik pastaruoju metu mokslininkai pradėjo suprasti jų svarbą kasdienėje mityboje – kaip priemonę išvengti ligų ir palaikyti gerą sveikatą.
Skaidulos nėra panacėja, galinti apsaugoti ar išgydyti nuo visko, tačiau mokslininkai mano, kad mažai skaidulų turinti mityba (labai populiari išsivysčiusiose Vakarų šalyse) nulemia įvairių negalavimų (širdies ir kraujagyslių, virškinimo trakto ligų) paplitimą.
Australijos ar Naujosios Zelandijos gyventojai kasdien suvartoja maždaug po 20 g skaidulų. Nėra jokių rekomenduojamų normų, tačiau specialistai siūlo stengtis suvartoti apie 30-40 g skaidulų kasdien.

2 Dalį rasite: Čia