Viskas ką reikia žinoti apie Kreatiną

Maisto papildai skirti mitybai papildyti. Maisto papildų yra įvairiausių – pradedant skirtais gerai savijautai palaikyti, baigiant padedančiais pasiekti geresnių sportinių rezultatų. Kiekvienas maisto papildus vartojantis žmogus dažniausiai renkasi pagal savo tikslus. Visgi, pakankamai dažnai maisto papildus įsigyja sportininkai, siekiantys kuo geresnių rezultatų. Kreatinas – tai bene labiausiai sportininkų pamėgtas maisto papildas, todėl šiame straipsnyje supažindinsime su šia medžiaga.

Kreatinas – tai natūrali medžiaga, randama žmogaus organizme bei tam tikruose maisto produktuose. Visgi, termiškai apdorojant pastaruosius maisto produktus didžioji juose esanti kreatino dalis sunaikinama. Būtent todėl gauti pakankamą kreatino kiekį iš maisto yra ypač sudėtinga ir šiuo atveju gali pasitarnauti kreatino turintys maisto papildai. 90 procentų organizme esančių kreatino atsargų randama raumenyse. Žmogaus inkstai bei kepenys gamina kreatiną nedideliais kiekiais iš aminorūgščių – arginino, glicino ir metionino. Taigi, kreatinas ne kas kita, o tiesiog trijų aminorūgščių junginys. Svarbiausia yra tai, jog kreatinas yra legalus maisto papildas, o šalutinių poveikių praktiškai netgi nėra.
Viena iš pagrindinių kreatino funkcijų – baltymų sintezės didinimas. Baltymų sintezė paprastai tariant yra atsakinga už raumenų augimą. Kuo didesnė baltymų sintezė, tuo greičiau auga raumenys, todėl kiekvienas atletas turėtų suprasti baltymų sintezės svarbą. Taip pat kreatinas padeda gaminti energiją, kuri yra ypač reikalinga sunkių treniruočių metu. Kreatinas padidina ATP (energijos) atsargas, kuriomis organizmas naudojasi fizinės veiklos metu. Be to, kreatinas pritraukia vandens ląsteles į raumenų ląsteles taip suteikdamas raumenims pilnumo vaizdą. Visgi, rinkoje yra įvairiausių kreatino formų, tačiau pirmą kartą vartojant rekomenduojame vartoti labiausiai paplitusią kreatino formą – monohidratą. Pakankamai populiarus bei veiksmingas kreatino monohidratas yra Amix Creatine Monohydrate. Tik išbandžius kreatino monohidratą bei supratus kaip organizmas reaguoja į populiariausią kreatino formą, siūlytumėme išbandyti ir kitas kreatino formas, tokias kaip kre-alkalinas, kreatino HCL ir kt.
Vartojant kreatiną yra ypač svarbu aprūpinti organizmą pakankamu ir net didesniu kiekiu vandens nei įprastai. Kaip jau minėjau, kreatinas pritraukia vandens ląsteles į raumenų ląsteles, todėl ypač svarbu suvartoti daugiau vandens. Kreatinas gali būti vartojamas tiek prieš, tiek ir po treniruotės. Iš esmės 5 gramai kreatino yra pakankama paros norma, nors praktikoje vartojama ir du ar tris kartus daugiau. Vartojant kreatiną prieš treniruotę padidinamos ATP (energijos) atsargos, todėl galėsite intensyviau treniruotis ir greičiau atsistatyti. Vartojant kreatiną po treniruotės, pastarojo atsargos organizme bus maksimaliai papildytos, nes po fizinio krūvio organizmas ypač gerai pasisavina bet kokias medžiagas. Tokiu būdu sugebėsite atsistatyti po treniruotės kur kas greičiau. Taip pat yra paplitusios kreatino užkrovimo fazės: žmogus vartoja apie 20 gramų (reikėtų išskaidyti 4 porcijas po 5 gramus dienos bėgyje) kreatino per dieną 7 dienas iš eilės. Naudojant užkrovos fazę raumenys greičiau užsipildo kreatinu ir pastarojo poveikis pasijaučia taip pat ankščiau nei įprastai. Kreatino pasisavinimas pagerėja kuomet pastarasis vartojamas su angliavandeniais, pavyzdžiui, sultimis ar vandenyje ištirpinta gliukoze.
Taigi, kreatinas yra seniai naudojamas, ištirtas, legalus bei saugus maisto papildas, padidinantis žmonių fizinį pajėgumą. Dėl savo saugumo bei nedidelės kainos, kreatinas yra vienas plačiausiai vartojamų maisto papildų ne tik sportininkų, tačiau ir savo malonumui besitreniruojančių žmonių tarpe. Išbandykite kreatina patys!

Šaltinis: http://www.bodybuilding.com/fun/safe_effective_creatine.htm
http://www.airv.lt/