Raumenų ir sausgyslių patempimai

Raumenų patempimas yra raumens ir sausgyslės pažeidimas, o raiščių patempimas – tai sausgyslės, kuri jungia ir prilaiko kaulus iš abiejų sąnario pusių. Pažeidimus sukelia staigus truktelėjimas arba pasukimas taip, kad audiniai pertempiami arba įplėšiami. Tai dažnos kritimo ir sporto traumos.

Patempti raumenys ir sausgyslės patinsta, atsiranda mėlynės. Raumenys paprastai patempiami neįprastai įtempus ar netinkamai mankštinantis arba keliant svorius. Kulkšnis dažniausiai išnyra kryptelėjus nelygioje vietoje. Dažnai patempiami audiniai palei pirštų sąnarius, stuburo sąnarines ataugas ir kitas vietas.

Kad išvengtumėte sausgyslių patempimų, žiūrėkite ar einate lygiu paviršiumi, avėkite tinkamus sportinius batelius ir išmeskite kreivus, per plačius batus. Kad apsisaugotumėte nuo raumenų patempimų, prieš mankšta apšilkite, atlikite raumenų tempimo pratimus, o pasimankštinę truputį pailsėkite ir vėl padarykite tempimo pratimus.

KAIP GYDYTIS:

Pirmas dvi dienas keletą kartų per dieną uždėkite šaltą kompresą. Tiks gerai įvyniotas ledo pakelis. Vėliau dėkite kontrastinius kompresus. Patemptą vietą stabilizuokite elastiniu tvarsčiu. Jei oda pamėlsta, nedėkite šaltų kompresų. Jei simptomai po keletą minučių nepraeina, pasitarkite su gydytoju. Bent 48 val. pažeistam sąnariui ar raumeniui leiskite pailsėti. Paskui pamažu pradėkite judinti.

DIETA:

Valgykite ananasų. Juose yra bromelaino (tai natūralus fermentas. Bromelainas skaido baltymus).

Valgykite produktų kuriuose gausu kalcio ir magnio. Raumenims tai yra pagrindinės maisto medžiagos.